5 najlepszych ról kobiecych 2018

 

madm

5. Helena Howard (Madeline’s Madeline)

20-letnia Howard to odkrycie tego sezonu – naturalna i charyzmatyczna aktorka, która nie tylko warsztatem nabytym w trakcie edukacji w nowojorskiej Academy for Performing Arts, ale też swoją samorodną intuicją i wyczuciem uniosła wymagającą kreację u reżyserki znanej z dziwactw i osobliwej fantazji artystycznej. Doceniło ją już niejedno gremium, ale wierzę, że wszystko, co najlepsze, dopiero przed tą sympatyczną dziewczyną.

ashis

4. Tao Zhao (Najczystszy jest popiół)

Znakomita chińska aktorka to jednocześnie życiowa partnerka Jia Zhangke, towarzysząca mu nie tylko w życiu prywatnym, ale też zawodowym. I ten drugi aspekt wychodzi na dobre im obojgu. W każdym filmie postać grana przez Tao Zhao to diament i skarb, zaś w przypadku tej najnowszej produkcji aktorka zagrała bez dwóch zdań swoją najwspanialszą rolę w karierze.

hersm

3. Elisabeth Moss (Her Smell)

Od dłuższego czasu mam wrażenie, że Moss stoi u progu naprawdę spektakularnej kariery i takiej odchodzącej od nudnych, hollywoodzkich schematów. Role wybiera bowiem bardzo mądrze. Takie, w których może pokazać swój talent. W filmie Alexa Rossa Perry’ego – kolejnym z jej udziałem – szczególnie w tej pierwszej, odrzucającej części, skupionej tak ostentacyjnie na jej postaci Amerykanka pokazała niebywałą skalę swoich możliwości.

3bill

2. Frances McDormand (Trzy Billboardy za Ebbing, Missouri)

Film warty wszystkich Oscarów świata i rola warta wszystkich Oscarów świata. Większością swoich aktorskich kreacji McDormand udowadnia, jak wielką i niepowtarzalną osobowością jest w branży, a to jak reaguje na sukces i przyjmuje te cholernie zasłużone wyróżnienia dowodzi jej wspaniałego, ale też krnąbrnego charakteru i niepodrabialnej klasy.

gabimfu

1. Gabriela Muskała (Fuga)

Wyróżniam tak dobitnie nie tylko dlatego, że w “Fudze” Muskała dała aktorski popis, jeden z najlepszych w rodzimym kinie w XXI wieku – zniuansowany, piękny, niepokojący. Oddała tej roli całe ciało, w każdym geście, spojrzeniu, grymasie twarzy wiedząc dokładnie, co chce pokazać. Docenić pracę Muskały przy tej fabule docenić trzeba też dlatego, że to ona stworzyła scenariusz do tego filmu – dla mnie najlepszej polskiej produkcji w tym roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *